Nejnovější článek:

Sójová omáčka

14.5.2013

Sójová omáčka (japonsky shoyu) k sushi neodmyslitelně patří a Japonci mají pro chuť sójové omáčky dokonce speciální slovo – umami. Ve správném množství umí skvěle podtrhnout chuť sushi a dodat mu další dimenzi. Jak se vyrábí sójová omáčka Sójová omáčka se vyrábí ze zkvašené sójové pasty. Sójová pasta obsahuje vařené sójové boby, pražená pšeničná zrna, roztok vody se solí, speciální plísně […]

Dalsí články:

Jak nakupovat ryby na farmářském trhu

29.4.2013

Pozor: Tento článek je osvětový a mluvím o rybách určených pro tepelnou úpravu a domácí použití. Na sushi nelze použít ryby z farmářských trhů, ale pouze ryby, které jsou od obchodníků označené jako sashimi kvalita, tedy ryby určené ke konzumaci za syrova. Původně jsem chtěla dnes vydat článek o sójových omáčkách (nebojte se, brzy bude), ale nakonec mě inspiroval tento článek k napsání několika […]

Historie sushi – příběh rýže

8.4.2013

Proč je příběh o vzniku sushi tak fascinující? Jídlo, které je dnes symbolem luxusu vzniklo jako nouzové řešení nejchudších lidí. Během staletí bylo doplněno výstředností těch nejbohatších – syrovým masem ryb. Jeho současná podoba vznikla z praktických důvodů a nejdražší ingrediencí původně byla řasa nori.  Jak už jsem psala dříve (bod 3), základem sushi je rýže. Jedním z mnoha paradoxů sushi je, že původně kuchaři sushi rýži vyhazovali. Za […]

Řasa Nori

24.3.2013

Dnes se podíváme se na zoubek řase nori. Je to velmi důležitá, ač často podceňovaná surovina. Ovšem pokud použijete kvalitní řasu nori a použijete ji správně, rozdíl v kvalitě sushi poznáte hned. Trocha historie  V Japonsku jsou mořské řasy součástí jídelníčku již déle než 2 000 let. Ač se to zdá neuvěřitelné, řasa nori byla donedávna nejdražší a nejvzácnější sushi […]

Chcete získat nové zákazníky? Uspořádejte večírek!

4.3.2013

Komunikace se zákazníky je trendem současného marketingu. Proč ale zůstávat pouze u sociálních sítí? Promluvte si se zákazníky přímo při osobním setkání a nechte je vyzkoušet vaše zboží nebo produkty. Event marketing je náročná, zato však velmi účinná metoda, jak získat nové zákazníky a kvalitní reference. Proč se vám vyplatí uspořádat promo večírek? 1. Lidé přijdou k vám Pokud máte obchod, galerii, kavárnu […]

10 mýtů o sushi

19.2.2013

Přestože se povědomí o sushi zvyšuje, tyto fámy stále přetrvávají. Některé mají reálný základ, jiné jsou úplně nesmyslné. 1. Sushi je jen pro dobrodruhy Spousta lidí bere sushi jako svého druhu dobrodružství a možnost, že by jim třeba mohlo být špatně dodává sushi ten správný adrenalin. Tyto lidi musím bohužel zklamat. Ryby, u kterých je zdravotní riziko (například losos), procházejí všechny hlubokým zmražením (ano, […]

Tradiční sushibar

28.1.2013

Jak už jsem zmiňovala dříve, v sushi restauracích jsou velké rozdíly. Zatím jsem vás seznámila s levnějšími možnostmi, dnes vás naopak zavedu do těch nejluxusnějších míst, kde si můžete na sushi pochutnat.  Tradiční japonský sushibar V tradičním japonském sushibaru nenajdete číšníky, neobjednáváte si podle jídelního lístku a sushi si nenamáčíte do sójové omáčky. Jak to tedy v tradičním sushibaru vypadá? Pocit výjimečné události se dostaví, hned jak člověk […]

Sushi jako vánoční dárek

26.11.2012

Jako obvykle pro vás máme několik možností, jak darovat sushi svým blízkým. A zařídili jsme vše tak, aby dárek byl opravdovým dárkem, tedy zážitkem, který udělá radost a nepřidělá starost. Darujte kurz sushi Domácí kurz sushi je výborný dárek pro milovníky sushi, ale i pro úplné začátečníky, kteří se se sushi teprve seznamují. Naučí se mimo jiné porcovat […]

Jak správně jíst sushi?

16.11.2012

Všichni víme, že správně připravit sushi je velké umění. Mnoho z nás však neví, že je nutné rovněž sushi správně jíst. A proč? Přece pro co největší požitek z tohoto skvělého jídla. Jak tedy na to? Zde je pár pravidel, určených hlavně pro konzumaci sushi nigiri. 1. Sushi jezte rukama Hůlky se pro konzumaci sushi vůbec nehodí. Správné sushi […]

Nedělní brunch – fotografie

24.9.2012

Včerejší výroba sushi během brunche v hotelu Intercontinental se vydařila. Dokonce natolik, že budeme nyní vyrábět sushi na místě každý měsíc. Termíny budeme znát vždy týden až dva předem a budeme vás o nich informovat na naší facebookové stránce. Zde je zatím alespoň několik fotografií pro Ty z vás, které by zajímalo, jak výroba sushi během brunche vypadala.   […]